Ολοκληρώθηκε η μελέτη για το Δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας
Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της μελέτης για την ανάπλαση των πεζοδρομίων στην οδό Γρηγορίου Λαμπράκη.
Ολοκληρώθηκε η μελέτη για την «Ανάπλαση Πεζοδρομίων οδού Γρηγορίου Λαμπράκη στο Κερατσίνι» που ανέλαβε ο Αναπτυξιακός Οργανισμός «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» μέσω της προγραμματικής σύμβασης που υπεγράφη με το Δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας. Σε μόλις 3 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής, και νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, ο Αναπτυξιακός Οργανισμός παρέδωσε την πρόταση στον Δήμο. Η Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης (Κ.Ε.Π.) της Προγραμματικής Σύμβασης αποφάσισε θετικά για τη μελέτη και οι σχετικές παρατηρήσεις της που αφορούσαν την αποτροπή της στάθμευσης των αυτοκινήτων στα πεζοδρόμια ενσωματώθηκαν στα σχέδια ανάπλασης της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη.
Οι βασικοί λόγοι που κατέστησαν τη μελέτη ανάπλασης αναγκαία, ήταν η ανομοιομορφία και η φθορά των πεζοδρομίων εκατέρωθεν της λεωφόρου. Η περιοχή μελετήθηκε επισταμένως και, με γνώμονα την βελτίωση της ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής, προτάθηκε μία ομοιογενής και αισθητικά άρτια παρέμβαση. Η πρόταση για τη διαμόρφωση του δημόσιου χώρου, περιλαμβάνει τη χρήση νέων υλικών, μοτίβων σχεδίασης και αστικού εξοπλισμού.
Περιγραφή της Προτεινόμενης Παρέμβασης
Η μελέτη ανάπλασης των πεζοδρομίων της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη πραγματοποιήθηκε για μήκος περίπου 3 χλμ. και συγκεκριμένα από την οδό Μαραθωνομάχων μέχρι την Λεωφόρο Σχιστού Σκαραμαγκά. Σκοπός της μελέτης είναι η ανάπλαση των πεζοδρομίων, ενώ μέσω της κοινής χρήσης υλικών, μοτίβων σχεδίασης και αστικού εξοπλισμού, προτάθηκε μια ομοιογενής και αισθητικά άρτια εικόνα του δημόσιου χώρου εκατέρωθεν της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη.
Ειδικότερα, σε όλο το μήκος των πεζοδρομίων επιλέχθηκε κοινό μοτίβο δαπεδοστρώσεων και τουλάχιστον στη μια πλευρά του πεζοδρομίου μια ζώνη όδευσης τυφλών ή ατόμων με μειωμένη όραση, καθώς επίσης προβλέφθηκε η κατασκευή ραμπών σε κάθε διάβαση του οδοστρώματος για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα (άτομα με καροτσάκια, άτομα σε αναπηρικό καροτσάκι και άτομα με κινητικά προβλήματα). Επιπλέον, δημιουργήθηκε μια ζώνη πρασίνου καθώς και μια ζώνη αστικού εξοπλισμού από κάδους μικροαπορριμάτων, ιστούς σήμανσης, ιστούς φωτιστικών σωμάτων καθώς και καθιστικών με κατασκευή από σκυρόδεμα. Τέλος, σε όποιες περιοχές το πλάτος του πεζοδρομίου ήταν επαρκές σχεδιάσθηκαν θέσεις στάθμευσης.
Μετά τη θετική αποδοχή της μελέτης από την Κοινή Επιτροπή Παρακολούθησης εκκρεμεί η απόφαση έγκρισης της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης από την Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Κερατσινίου - Δραπετσώνας.