Ο νέος ποδηλατικός άξονας της Ιεράς Οδού που θα εξυπηρετήσει τους Δήμους της Δυτικής Αττικής
Ενέργειες για τον Σχεδιασμό και τη Μεθοδολογία στρατηγικής ανάπτυξης ποδηλατικής υποδομής επί της Ιεράς Οδού.
Το συγκεκριμένο σχέδιο για τη δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων προτάθηκε για πρώτη φορά από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας στη διαβούλευση για το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αττικής. Με το σχέδιο- πλαίσιο για τη Δυτική Πύλη της Αθήνας (ΟΡΣΑ 1991), προβλέφθηκε ο ποδηλατόδρομος κατά μήκος της Ιεράς Οδού, ενώ στον σχεδιασμό του ΡΣΑ Αθήνας-Αττικής (το 2014) ως προς το Μητροπολιτικό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών, σε πρώτη φάση προτεραιότητας/ υλοποίησης περιλαμβάνεται στο δίκτυο η Ιερά Οδός.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ιερά Οδός, ο αρχαιότερος δρόμος που συνέδεε την Αθήνα με την Ελευσίνα διατρέχει σήμερα τους Δήμους Αθηναίων, Αιγάλεω και Χαϊδαρίου περνώντας μέσα από περιοχές βιομηχανικών χρήσεων όσο και περιοχές αμιγούς κατοικίας και χώρων πρασίνου (Βοτανικός κήπος), άρα το έργο της δημιουργίας ποδηλατοδρόμου έχει υπερτοπικό χαρακτήρα ενώ η συνολική ανάδειξη και ανάπλασή του δρόμου αποκτά ιδιαίτερη σημασία, σε συνδυασμό με την Ελευσίνα Πολιτιστική Πρωτεύουσα 2023.
Ο προτεινόμενος ποδηλατόδρομος θα εκτείνεται σε μήκος 8 χλμ και θα συνδέει τον Δήμο Χαϊδαρίου με το κέντρο της Αθήνας, έτσι ώστε να υπάρχει συνέχεια του ποδηλατικού δικτύου με τον Μητροπολιτικό Ποδηλατικό Άξονα «Φάληρο-Κηφισιά» και κατ’ επέκταση με το σύνολο των ποδηλατικών υποδομών της Αττικής. Οι μετακινούμενοι με ποδήλατο θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε σταθμούς του Μετρό καθώς και σε σημαντικές χρήσεις στους όμορους δήμους (ενδεικτικά Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, Διομήδειος Βοτανικός Κήπος κ.ά) και να διασχίζουν το σύνολο της διαδρομής με ασφάλεια και ευκολία.
Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός, προετοιμάζεται για να συνδράμει με την παροχή υπηρεσιών για την δημιουργία Τεύχους Οδηγιών Σχεδιασμού και Μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης της ποδηλατικής υποδομής επί της Ιεράς Οδού.