Ολοκληρώθηκε το 1ο μέρος της Μελέτης για την Ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας στη Λεωφόρο Σουνίου
Δύο μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, ολοκληρώθηκε το πρώτο παραδοτέο της μελέτης με τίτλο «Επεμβάσεις βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας σε υπολειπόμενες θέσεις της Ε.Ο.91 στο τμήμα από Βάρκιζα έως Σούνιο».
Η Περιφέρεια Αττικής έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας επενδύοντας στον εκσυγχρονισμό του οδικού δικτύου της Αττικής, και στην βελτίωση των υποδομών της. Σε αυτό το πλαίσιο, υλοποιείται από το Σεπτέμβριο του 2022, η Προγραμματική Σύμβαση που υπογράφηκε από την Περιφέρεια Αττικής και τη Νέα Μητροπολιτική Αττική, για την μελέτη με τίτλο «Επεμβάσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας σε υπολειπόμενες θέσεις της Ε.Ο.91 στο τμήμα από Βάρκιζα έως Σούνιο».
Σημειώνεται ότι η Ε.Ο. 91 αποτελεί σημαντική λεωφόρο για την νότια Αττική που στο μεγαλύτερο μήκος της διαπερνά αστικές ή αστικοποιημένες περιοχές ενώ παράλληλα το καλοκαίρι εξυπηρετεί μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο.
Το πρώτο μέρος της μελέτης, έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης, δύο μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, και αφορά στην καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και τον προσδιορισμό των απαραίτητων παρεμβάσεων στην κίνηση των οχημάτων επί της Εθνικής Οδού 91 στο εξεταζόμενο τμήμα της, μήκους 31 km περίπου, που διέρχεται από την Βάρκιζα, το Λαγονήσι, την Σαρωνίδα, την Παλαιά Φώκαια και φτάνει ως τον οικισμό Θυμάρι.
Συνοπτικά οι προτεινόμενες παρεμβάσεις και βελτιώσεις του οδικού δικτύου είναι ήπιες και δεν περιλαμβάνουν αλλοιώσεις του περιβάλλοντος ή μεγάλα τεχνικά έργα. Πιο αναλυτικά οι προτεινόμενες παρεμβάσεις είναι:
- Βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων των καμπύλων της ΕΟ 91, προκειμένου να εξασφαλιστεί ταχύτητα μελέτης από 50χλμ έως 70χλμ σε όλο το εξωαστικό μήκος της οδού.
- Διαχωρισμός των αντίθετων ρευμάτων κυκλοφορίας. Με κεντρική διαχωριστική νησίδα στα τμήματα που διέρχονται αστικοποιημένων περιοχών και με στηθαίο ασφαλείας τύπου New Jersey (NJ) σε μήκος 8,5 χλμ ή με κεντρική διαχωριστική νησίδα πλάτους 2.0m με υπερυψωμένο κράσπεδο σε μήκος 6,7 χλμ., στα τμήματα που διέρχονται σε αδόμητες περιοχές, προκειμένου να αποκλειστεί η δυνατότητα αναστροφών, κάθετων διελεύσεων και χρήση του αντίθετου ρεύματος σε προσπεράσεις.
- Κατασκευή δέκα (10) κυκλικών κόμβων σε διασταυρώσεις που καλούνται να εξυπηρετήσουν μεγάλο φόρτο οι οποίοι ρυθμίζουν με ασφάλεια όλες τις κινήσεις, αυξάνουν την κυκλοφοριακή ικανότητα της υφιστάμενης αρρύθμιστης διασταύρωσης και επιτρέπουν την αναστροφή στην κίνηση.
- Κατασκευή πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού ή στην μία πλευρά αυτής, όπου κρίθηκε αναγκαίο.
- Κατασκευή 2χλμ ποδηλατοδρόμου.
- Κατασκευή ενός (1) παράδρομου, σε επιλεγμένο σημείο, προκειμένου να συνδεθούν κάθετοι οδοί που συμβάλουν σε ακατάλληλη θέση σε προτεινόμενο κυκλικό κόμβο.
- Κατασκευή επεκτάσεων υφιστάμενων κάτω διαβάσεων πεζών και νέων όπου αυτό απαιτείται.
- Εντοπισμός φυσικών αποδεκτών για την παραλαβή των όμβριων της οδού.
Για την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης πραγματοποιήθηκε αεροφωτογράφιση με 28 συνολικά πτήσεις, συνολικής διάρκεια 34 ωρών περίπου, κατά τις οποίες αποτυπώθηκαν 8246 στρέμματα.