Ολοκληρώθηκε το ‘A μέρος της μελέτης για τον εκσυγχρονισμό της Παλαιάς Εθνικής Οδού από Ελευσίνα έως Μέγαρα
Η αναβάθμιση της ασφάλειας και σήμανσης στο επίκεντρο της μελέτης.
Η Νέα Μητροπολιτική Αττική στο πλαίσιο της Προγραμματικής Σύμβασης: «Βελτίωση - Εκσυγχρονισμός και Αναβάθμιση Ασφάλειας και Σήμανσης της ΠΕΟΑΚ από Ελευσίνα έως Μέγαρα» ολοκλήρωσε το πρώτο μέρος του παραδοτέου που περιλαμβάνει την τοπογραφική αποτύπωση της οδού, την συγκοινωνιακή προμελέτη, την υδραυλική προμελέτη αποστράγγισης της οδού και την ηλεκτρομηχανολογική προμελέτη.
Η μελέτη, αφορά στην εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών για την βελτίωση και την αναβάθμιση, κατά τμήματα της υφιστάμενης οδού καθώς και την μελέτη σήμανσης και ασφάλειας του συνόλου της αρτηρίας. Το συνολικό τμήμα που θα μελετηθεί αφορά τμήμα της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου, από Ελευσίνα έως Μέγαρα, συνολικού μήκους περίπου 12,4 χλμ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Παλαιά Εθνική οδός Αθηνών Κορίνθου έχει κατασκευασθεί πριν το 1945 ενώ η αστικοποίηση των παρόδιων περιοχών Νεράκι, Λουτρόπυργος και Νέας Περάμου έχουν επιβαρύνει κυκλοφορικά την οδό ενώ παράλληλα πολλοί είναι οι χρήστες μεταξύ Μεγάρων και Ελευσίνας που την προτιμούν. Επιπλέον, η παρόδια αστικοποίηση στο μεγαλύτερο μέρος της οδού, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η οδός κατασκευάστηκε ως υπεραστική με ενιαίο κατάστρωμα κυκλοφορίας πλαισιωμένη από ανεπένδυτα ερείσματα, αποτελεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα ασφάλειας και λειτουργικής εξυπηρέτησης.
Η οδός καλείται να εξυπηρετήσει τις παρόδιες ιδιοκτησίες, την κυκλοφορία των πεζών, τη στάση επί της οδού και άλλες λειτουργίες για τις οποίες δεν είναι εξοπλισμένη. Ιδιαίτερη πίεση και περιορισμός του εύρους κατάληψης της οδού υπάρχει από την υλοποίηση ορίων των παρόδιων ιδιοκτησιών καθώς και από κολώνες ΟΚΩ, από δέντρα που έχουν αναπτυχθεί, τοίχους και εμπόδια.
Συμπερασματικά, προκύπτει η ανάγκη εκσυγχρονισμού της οδού, η αναβάθμιση της ασφάλειας, η εφαρμογή των κατάλληλων τυπικών αστικών και υπεραστικών διατομών, η μελέτη της αποστράγγισης και αποχέτευσης ομβρίων, η μελέτη φωτισμού και κάθε στοιχείου που απαιτείται σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές.